Volskwagen Polo je na trhu už veľmi dlhý čas a spolu s ostatnými modelmi tejto značky prechádza tiež do faceliftu 2014. Ten je však pre mnohých, bohužiaľ, zanedbateľný. Aspoň, čo sa týka samotného dizajnu a zmeny viditeľných prvkov. Tak či onak, Polo je veľmi zaujímavým autom najmä kvôli jeho obľúbenosti u populácie, ktorá ho využíva či už do mesta, ale aj na dlhšie cesty.

vw-polo-tsi

Mierne zmeny sa ale predsa udiali. Nový je nárazník, ktorý má odlišný tvar a tiež obsahuje nový prvok – pochrómovanú priečku. Zadné či predné svetlé majú iné krivky ako tie predchádzajúce. Avšak, voľným okom by ste si to nevšimli. Lepšie sú na tom motory, ktoré si prešli drobnými zmenami a ponúkajú zákazníkom vyšší komfort pri jazde, najmä svojím tichým chodom a úspornosťou.

Celkovo pôsobí Polo vo vnútri veľmi „mužne“, za čo vďačí predovšetkým rôznym doplnkom, ktoré sa nachádzajú už od najnižšej výbavy. Ak si však chcete priplatiť, rozhodne Vám ani v tomto aute, zaraďovanom do nižšej strednej či strednej vrstvy, nebude nič chýbať. Facelift spoznáte už na volante, ktorý je na spodnej časti sploštený a tým by sa mal lepšie ovládať. Štandardne nájdete v strednom paneli relatívne veľký display zobrazujúci multimédiá či celkovo dobre rozmiestnené ovládacie prvky, na čo sme si už pri Volkswagene zvykli.

Polo ponúka na výber naftové aj benzínové motory, pričom čoraz viac ľudí uprednostňuje práve benzín. Štvorvalec 1.2 TSI sa javí ako rozumná voľba, pričom slabšia verzia (90k) ponúka 5 – stupňový manuál a silnejšia (110 k) je k dispozícií so 6 – stupňovým manuálom. Najmä pri silnejšej verzií je určite nutnosť až 6-tich stupňov, no často by ste privítali o stupeň navyše aj pri slabšej 1.2-ke, pretože na diaľnici točí do vysokých otáčok. To sa, samozrejme, odzrkadľuje aj na spotrebe, ktorá je na úrovni 7 litrov, aj keď mimo mesta a pri štandardnej rýchlosti môžete dosiahnuť aj o 2 litre nižšiu. 

Celkovo bol facelift Pola skôr nutnosťou. Tichý chod, bezproblémovú údržbu či komfort si rozhodne obľúbite.

Zdroj: auto.pravda.sk, automoto.cas.sk

Foto: archive.feedblitz.com