shutterstock_111780053Pohovor často rozhoduje o našej budúcnosti. Aj preto chceme urobiť skvelý dojem. A to bez vhodného oblečenia nejde. Práve prvý dojem rozhoduje o tom, ako k nám budú pristupovať personalisti. Hoci sú školení a majú za sebou stovky pohovorov, keby ste prišli oblečená v dámskej teplákovej súprave, zrejme by ste neuspeli aj keby ste splnili všetky požiadavky. Oblečte sa tak, aby ste urobili skvelý prvý dojem. Ako na to?

Práca vyžadujúca si oficiálny dresscode

Sú práce, ktoré si vyžadujú oficiálne dresscode, takže aj na pohovor musíte prísť podobne oblečená. Sú to napríklad bankové pracovníčky, realitné maklérky či front office manažérky. Vtedy choďte na istotu – vyberte si biele topy v kombinácií s nohavicovými kostýmom alebo sukňou po kolená. Ideálna v tmavších farbách. Uzatvorené lodičky na stredne vysokom opätku sú samozrejmosťou rovnako ako pančuchy telovej farby. Vyberajte si jednoduché až minimalistické šperky, ľahký parfum a aj minimalistický make up.

Dajte šancu kreativite

Nie všetky pracovné pozície si vyžadujú oficiálny dresscode, sú tu aj kreatívne miesta ako grafický dizajnér, kaderníčka či make up artist. Jednoducho pozície, kde musíte ukázať aj oblečením, že máte estetické cítenie a vkus. Vtedy si môžete pokojne obliecť áčkovú sukňu s kvetinkami, biele tielko či rolák, modrú listovú kabelku a žlté lodičky. Samozrejme aj make up môže byť výraznejší, hlavne v prípade, ak sa hlásite na pozíciu make up artist býva často súčasťou pohovoru prísť nalíčená tak, aby ste ukázali, čo vo vás je. Dobrou voľbou sú aj minimalistické šaty neutrálnej farby, ktoré môžete rozžiariť lodičkami a kabelkou.

Čo rozhodne nie?

Čomu by ste sa mali vynúť bez ohľadu na to, či ide o kreatívnu pozíciu, alebo nie? Zabudnite na výrazný parfum, výstredný výstrih je vulgárny a rovnako aj minisukňa. Tiež by ste sa mali vyhnúť rifliam, predsa len ide o oficiálnu udalosť aj vtedy, keď sa hlásite ako kreatívna riaditeľka v reklamnej agentúre. Ak sa bude týchto rád držať, urobíte dobrý dojem, a to je dobrý základ.